קרדיט PIXABAY

על-פי חוק הירושה, כל אדם רשאי לכתוב בכתב ידו מסמך שבו הוא מצווה מה לעשות עם הרכוש שצבר לאחר פטירתו. אם הוא חותם בתחתית המסמך, זוהי צוואה חוקית. דרך נוספת היא להכין רשימה מפורטת של הוראות והנחיות לגבי חלוקת הרכוש לאחר המוות, להקריא את הצוואה בפני שני עדים ולתת להם לחתום עליה. לכאורה אין צורך להיעזר בעורך דין – אבל בפועל כל פגם, צורני או מהותי, בצוואה עלול להוביל לפסילתה, ועל כן ההמלצה היא כן לפנות למומחה. כשכותבים בעזרת עורך דין צוואות הן תהיינה תקפות בוודאות, וכך האדם יכול להיות רגוע לגבי חלוקת רכושו לאחר שילך לעולמו. צוואות וירושות הן אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין שדה ושות'.

באילו מקרים כדאי לכתוב בעזרת עורך דין צוואות?

* כשיש חשש להתנגדות לקיום הצוואה – אדם שחושש כי לאחר שילך לעולמו יהיה מי שיגיש התנגדות לצוואה שרשם חייב לוודא שהצוואה לא תיפסל, כלומר רצונו האחרון יכובד. עו"ד מומחה בתחום הירושה והצוואות יכול להבטיח זאת.

* כשיש צוואות קודמות – והאדם מבקש לבטל אותן ולדעת מעל לכל צל של ספק שהצוואה העדכנית היא זו שלפיה יחולק הרכוש שצבר במהלך חייו.

* כשיש רכוש רב – ככל שבצוואה מוזכר רכוש בהיקף נרחב יותר – דירות, נכסי מקרקעין אחרים, חשבונות בנק, חסכונות ועוד – כך גדלה החשיבות של צוואה מדויקת ותקפה ללא כל פגם. מטרה זו מושגת רק בעזרת עורך דין מנוסה.

* כשרוצים להכין צוואה הדדית – עדכון לחוק הירושות משנת 2005 מאפשר עריכת צוואה הדדית בין בני זוג (לרבות ידועים בציבור). סוג זה של צוואה נחשב למורכב מהרגיל, ועל-מנת להבטיח התייחסות מדויקת לכל התרחישים האפשריים מומלץ לפנות לעורך דין.

רגישות, דיוק ומקצועיות

עורך דין צוואות, כלומר עו"ד שתחום המומחיות שלו הוא צוואות, נדרש קודם כל למקצועיות רבה. מעבר להיכרות עם החוקים הרלוונטיים ועם הפסיקות המשמעותיות בנושא, נדרש גם דיוק רב כך שהמסמך שנערך ישקף באופן מושלם את רצונו של האדם. עוד איכות קריטית היא רגישות. צוות עורכי הדין במשרד עורכי דין שדה ושות' מתנהל על סמך האיכויות הנ"ל, ומסייע בעריכת צוואות שמעניקות לאדם שקט נפשי אמיתי וידיעה מוחלטת שרצונו יכובד גם לאחר מותו.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן