איחוד תיקים בהוצאה לפועל
קרדיט: קנבה

התנגדות לצוואה היא הגשה משפטית המערערת על תוקפו של המסמך המציין את רצונו של נפטר לחלוקת עיזבונו. יורשים לא מרוצים המתנגדים למה שהם רואים כצוואה בלתי הוגנת חייבים להוכיח עילות ספציפיות להתנגדות.

התנגדות לצוואה – סיבות עיקריות

ההתנגדויות הנפוצות ביותר המועלות נגד צוואות בעייתיות כוללות:

  •  היעדר יכולת תביעות – זה מאתגר אם האדם היה כשיר נפשית בעת ניסוח צוואתו להבין החלטות לגבי חלוקת רכוש. דברים כמו מחלת אלצהיימר מעמידים בספק יכולת.
  • השפעה בלתי ראויה – הטענות כאן חולקות על כך שהצוואה מייצגת את כוונותיו האמיתיות של המנוח. יורשים עשויים לטעון שמישהו הפעיל עליהם לחץ מופרז לחלק רכוש באופן מסוים בניגוד לרצונם.
  •  הונאה וכפייה – התנגדות זו חולקת כי הונאה מכוונת או איומים גמורים גרמו למנוח לשנות את הצוואה ממש לפני המוות. גורמים כמו החלפת מטפלת או בידוד בני זוג שנותרו בחיים יכולים להעלות תביעות הונאה/כפייה.
  • התנגדות לצוואה עקב ביצוע לא תקין – כאן מתמודדים היורשים על היבטים טכניים בעדות ואישור נוטריון לעריכת צוואה. לרוב המדינות יש דרישות משפטיות מדויקות לגבי אימות חתימה על צוואות.

הגשת מסמכים והודעות

ב- התנגדות לצוואה השלב הראשון הוא שליחת הודעה למנהל העיזבון על כוונה לערער על תוקף הצוואה תוך מועד קפדני לאחר מות המוריש. זה מעורר תסקיר של בית משפט הצוואה. לאחר מכן, הגשות המכילות התנגדויות ספציפיות מוגשות בניסיון לעקוף את רצונותיו המוצהרים של המנוח. כל היורשים מקבלים הודעה לקחת חלק בהליך. לפני ליטיגציה מוחלטת של עיזבון, יש לעתים קרובות גישור בצו בית משפט המנסה להתפשר בין מוטבים סכסוכים. אם לא נוצר הסדר, שופט צוואה קובע בסופו של דבר את תוקף הצוואה לאחר דיונים עם יורשים ועדים. אם ההתנגדויות מתבררות מהימנות, בית המשפט פוסל את חלוקת העיזבון של הצוואה או חלק ממנה.

ערעור על צוואה הוא מורכב ויש לנהוג רק בעילה מוצדקת שכן עליך לספק ראיות נגד רצונו הסופי של המנוח. אבל גורמים תקפים כמו חוסר יכולת נפשית או מניפולציה יוצרים עילה להתנגדויות נגד צוואות לא הוגנות, הונאה או פגומות מבחינה משפטית בניגוד לכוונתו החוקית של המוריש.

התנגדות לצוואה

ליצירת קשר: 052-2226699

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן