קרדיט PIXABAY

בעת פתיחת עסק יש מספר שלבים חשובים אליהם לא מומלץ לוותר. אתם יכולים לנהל עסקים כעוסק פטור או מורשה או כחברה בע"מ. האפשרות הראשונה מתאימה למי שיש לו עסק קטן – למשל חנות קטנה או עסק הפועל מהבית. פתיחת עסק חברה בע"מ היא חברה שאתם יכולים לפתוח בעצמכם או ביחד עם שותפים. מתאים למי שמתכנן עסק עם מחזורים גדולים. בחירת סוג העסק שתפתחו מושפע באופן ישיר ממחזור ההכנסות של העסק שלכם, ומשפיע על המיסים אותם אתם תשלמו במהלך כל שנת מס.

ממה כדאי להתחיל כאשר רוצים לפתוח עסק?

זכרו כי כל פתיחת עסק צריכה להתחיל בהערכת הרעיון ולגבש אסטרטגיה כללית לעסק שלכם. אם הרעיון כדאי, צריך לכתוב תוכנית עסקית מפורטת. זה יהפוך לנקודת ההתייחסות העיקרית שלכם לששת החודשים או השנה הראשונים. למצוא מקורות מימון. החליטו על צורה נוחה של עשיית עסקים ודיווח לרשויות, כמו בעזרת מערכת ניהול מקוונת. שימו לב לפרטים. חיבור קופה ואפשרויות סליקת אשראי ותנאי הסמכה הם דקויות שצריך לקחת בחשבון כדי לא לשלם קנסות מאוחר יותר. אם אינכם מצליחים להבין את הניואנסים בעצמכם, התייעצו עם יזם מנוסה יותר שעובד באותו תחום כמוכם, או צרו קשר עם יועצים עסקיים, הם יעזרו לפתור בעיות קשות. יועצים יכולים להציע תמיכה חלקית או מלאה לעסק שלכם.

מתי עדיף לפתוח עסק מורשה?

עוסק מורשה פותח כל יזם המעוניין להיות עצמאי ואשר פותח בהליכים מול רשויות המס, והוא משער כי המחזור השנתי שלו יהיה גבוה יותר מהסכום הנקבע עבור עוסק פטור, או מעוניין לעסוק בתחום המחייב על פי חוק פתיחת עוסק מורשה ולא עסק כעוסק פטור. פתיחת עוסק מורשה כרוכה בגביית מע"מ עבור כל עסקה המתבצעת בין העסק ללקוחותיו, ועליהם להעביר את המע"מ למס. עוסק מורשה יכול לנכות מע"מ ששולם על ידו על רכישות והוצאות עסקיות שונות, ובסיום כל שנת מס ניתן להגיש בקשה להחזרי המע"מ. בשלב הראשון נפתח תיק מע"מ ובהתאם למחזור ההכנסה השנתי הצפוי נקבעת צורת הרישוי העסקית. ישנם תחומים המוגדרים על פי חוק כמחויבים בפתיחת עסק מורשה, לרוב מדובר באנשי מקצוע כגון רואי חשבון, מהנדסים, עורכי דין, רופאים, אדריכלים ועוד. אם אתם פותחים תיק עוסק מורשה, מה שיקל עליכם בניהול כל המסמכים החשובים של העסק, ויאפשר לכם לדווח על ההכנסות וההוצאות שלכם בזמן, בקלות ובמהירות זו היא המערכת המקוונת של חברת  YPAY  איתם תוכלו ליצור קשר דרך האתר או במייל [email protected]

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן