קרדיט - Canva

בין אם אתם חשודים בביצוע עבירה ומוזמנים להתייצב במשטרה או אפילו נעצרתם ובין אם מדובר על התייצבות לצורך מתן עדות, עבור רוב האנשים מדובר על עולם שהם לא מבינים בו. רבים מדמיינים חקירה משטרתית כהליך שמתבצע בחדר קטן, חשוך וסגור עם החוקר בלבד. נכון, חלק משמעותי בחקירה מתבצע כך אך לא רק. גם "שיחת מסדרון" ביניכם לבין החוקר היא חלק בלתי נפרד מהחקירה. רבים שעבורם זו חקירה ראשונה נופלים בפח הזה והחוקר מצליח להוציא מהם דברים שמשמשים לאחר מכן לרעתם. לכן, כמו שאומרים השוטרים באזהרה: זכותכם לא לומר מילה עד התייעצות עם עורך דין פלילי מנוסה, והדבר החכם ביותר שתעשו היא למצות זכות זו.

אותה עבירה, נסיבות שונות

במצבים רבים אדם  חשוד בעבירה כאשר לנסיבות העבירה יש משמעות רבה בהתייחסות אליה, בקביעת חומרתה וכמובן בענישה. אחת העבירות בהן יש חשיבות רבה לנסיבות היא נהיגה ללא רישיון. אדם יכול לנהוג ללא רישיון פשוט כי רישיון הנהיגה שלו אינו בתוקף והוא לא שם לב לכך. כמובן זהו מצב שונה לחלוטין מאדם שנוהג ללא רישיון נהיגה בכלל. ההשלכות של נהיגה ללא הכשרה מתאימה ומבלי שאדם עבר טסט הן כמובן חמורות הרבה יותר.. גם נהיגה בפסילה לאחר שהמכון לבטיחות בדרכים קבע שאדם אינו כשיר מהווה סכנה לציבור. לכן, בכל עבירה חשוב שיהיה לצידכם עורך דין שייצג אתכם ויבהיר את נסיבות העבירה בצורה הטובה ביותר.

בחירת עורך דין מומחה בנושא העבירה

הדין הפלילי הוא תחום העומד בפני עצמו בתוך עולם המשפט ולא במקרה ישנה הפרדה קודם כל בין המשפט הפלילי למשפט האזרחי לסוגיו השונים. במשפט הפלילי לנפגע העבירה אין חלק בהליכים (מלבד קבלת הגנה במקרה הצורך) והכל מתנהל בין החשוד לבין המדינה- המשטרה ופרקליטות המדינה. לכן, כאשר אתם חשודים בביצוע עבירה, כבר בתחילת התהליך חשוב לפנות לעורך דין פלילי בעל ניסיון. הניסיון צריך להיות לא רק במשפט הפלילי בכלל אלא גם בנושא העבירה הרלוונטי. אם הואשמתם במרמה וזיופים יש לבחור עורך דין צווארון לבן המתמחה בסוג זה של עבירות. אם העבירה קשורה לאלימות בחרו עורך דין שזו התמחותו. מעבר למקצועיות ולהתמחות בנושא העבירה בחרו עורך דין שתרגישו עימו בנוח כי הוא האדם שיוביל וינחה אתכם ומומלץ גם שיהיה קרוב אליכם פיזית כדי שתוכלו לגשת אליו בקלות אם צריך.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית המתמחה במספר נושאים כמו עבירות צווארון לבן, עבירות מין ועוד. היא מלווה את לקוחותיה במקצועיות ורגישות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן