אין ספק שאנחנו חיים בעידן מאוד מתקדם מבחינה טכנולוגית ורפואית. כאשר שני הנתונים האלה משלבים כוחות, אנחנו מגיעים למצב שבו נוכל כמעט לצפות את הנולד. למשל, האם ידעתם שהיום, בעזרת בדיקת אקסום למשל, נוכל לדעת איזה מחלות עלולות להיות לרך הנולד? כן, בין אם במקרה שלכם יש חשד באופן ספציפי למחלות כלשהו בגלל רקע משפחתי כזה או אחר ובין אם באופן כללי תרצו לעשות בדיקות גנטיות כדי להיות בטוחים יותר, אל תוותרו על כך. אם הטכנולוגיה כבר קיימת ואם יש לנו את הידע לנתח את תוצאות הבדיקות, למה לא להשתמש בכך? פרופ' ציפי פליק-זכאי, מנהלת המכון לגנטיקה של האדם במרכז הרפואי לגליל בנהריה זו הכתובת הנכונה לבדיקות מהסוג הזה, אז למה שלא תקבעו תור לבדיקה החשובה הזאת עוד היום?

מה זה בעצם אומר בדיקת אקסום?

בדיקת אקסום זו למעשה בדיקת גנטית שבה יש ריצוף גנטי ממוקד לגנים אשר על הבסיס שלהם נוצרים חלבונים חיוניים לחיים בריאים של כל אחד מאתנו. שינויים שעלולים לקרות בחלבונים האלה אחראים ל85% ממחלות גנטיות אפשרויות ולכן ביצוע בדיקת אקסום זה עניין משמעותי כל כך. הדבר האחרון שתרצו, בתור הורים לעתיד, הוא להביא ילד חולה לעולם. זה לא עניין שרק הילד יסבול אם הוא חלילה יהיה חולה, אלא זה משהו שעלול להשפיע על המשפחה כולה. לכן, אם בעזרת בדיקות גנטיות מתאימות ניתן יהיה להימנע ממצבים כאלה מראש, מובן שרצוי יהיה לעשות זאת.

מרכז רפואי מוביל לבדיקות גנטיות, אל תתפשרו על פחות מזה

לבסוף, חשוב מאוד שתבדקו היכן אתם מתכוונים לעבור את הבדיקות הגנטיות השונות. זה לא משנה אם אתם חושבים על בדיקה כמו אקסום או שאולי תרצו לעבור בדיקות גנטיות במהלך ההיריון. מה שבטוח זה שצריך לפנות אל מרכז רפואי מוביל שיש בו אנשי מקצוע טובים וטכנולוגיה כמה שיותר מקצועית. אתם תראו שאומנם לא תמיד קל להשלים עם תוצאות הבדיקה כי לעיתים הן מורכבות, אך בכל מצב עדיף לדעת את האמת מראש ובהתאם לכך להחליט מה לעשות בהמשך.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן