קרדיט Canva

יש אנשים אשר בגין סיבות כאלה ואחרות קיבלו פטור משירות צבאי והם אכן לא משרתים בצבא שירות חובה כמו בני גילם. אמנם השירות הצבאי הוא חובה במדינת ישראל אך בהחלט יש מקרים שבהם הפטור ניתן וקציני צבא בכירים יתכנסו ויבחנו לעומק כל מקרה לגופו. הסיבות יכולות להיות רפואיות או אחרות ובלבד שהפטור יינתן בצורה חוקית ומוסדרת, שכן האלטרנטיבה היא התחמקות מהשירות, מה שעלול להתפרש כניסיונות לערוק. מכיוון שהציבור הרחב לא רואה בעין יפה השתמטות משירות – הרי שקבלת פטור היא דבר חשוב לא רק לשם ההתייחסות מצד החברה אלא גם לצורך המשך החיים ללא השירות הלכה למעשה.

מה צריך לעשות כדי לקבל פטור משירות צבאי?

ברובם המוחלט של המקרים יהיה מדובר בפטור רפואי. החייל או המיועד לשירות ביטחון יצטרך להציג מסמכים ולהוכיח שהוא מתמודד עם מצב רפואי כזה או אחר שמונע ממנו את השירות הצבאי והופל אותו ללא כשיר לשירות. יתכן והוא יוזמן לוועדה רפואית על מנת להציג את עצמו ואת העניין המדובר, בליווי מסמכים או הוכחות שתומכות בגרסתו. אפשר גם לבקש פטור משירות צבאי מסיבות אחרות ובכל מקרה צריך להוכיח את צדקת הבקשה ואת ההשפעה השלילית שתהיה לשירות הצבאי על המשך חייו של מבקש הפטור. לא מעט מבקשים פונים לסיוע של עורכי דין שמכירים את ההתנהלות הצבא ואת אופן קבלת הפטורים.

מתן הפטור למי שצריך אותו

בניגוד לדעה הרווחת שהצבא לא ממהר לאשר מתן פטור משירות צבאי חשוב להבין שאם פועלים בצורה מושכלת ונעזרים בעורך דין על פי הצורך – בהחלט הצבא ייקח בחשבון את השיקולים שהועלו ויבחן לעומק האם אכן יש דברים בגו. במידה וכן – אכן יינתן הפטור המיוחל ואותו מבקש יוכל להמשיך בחייו לכל כיוון שירצה או שימשוך אותו. כאשר מדובר במקרים שאכן מתן הפטור בהם יהיה מוצדק הרי שתהיה זו הקלה גדולה.

עורכת הדין עדן זינו היא עורכת דין צבאית שמלווה לקוחות בבקשות פטור מהצבא, ועדות רפואיות וניסוח הבקשה והכל עם יחס מקצועי ואישי לכל לקוח שפונה אליה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן