קרדיט - Pixabay

נהיגה לא יכולה להיות בהשפעת חומרים משני תודעה ובוודאי שלא אלכוהול או סמים. החוק מחמיר עם זה בצדק והתוצאות הקשות של נהיגה כזאת נמצאות בדרך כלל בבתי הקברות במקרה הרע. גם המשטרה וגם בית המשפט לא יקלו עם מי שנתפס בזמן נהיגה תחת השפעת סמים, אבל עורכי דין מקצועיים לא נכנעים מיד לתיקים שבהם הכל נראה אבוד אלא מנסים למצוא כמה שיותר אפשרות להקל על הלקוחות. בכל תיק יש ראיות שיכולות להועיל לכם כשהן מוצגות לבית המשפט. זה לא אומר בהכרח שתזוכו מאשמת נהיגה בהשפעה של חומרים אסורים כאלה אבל אפשר גם להראות שאולי לא ידעתם שאתם לוקחים חומר משנה תודעה משום שאתם נוטלים קנאביס רפואי לפי מרשם ולא הבנתם את תקנות משרד הבריאות בנידון, או שאתם בכלל יותר מיום לאחר מכן ועדיין נותרו שיירי סם בבדיקת השתן שלכם. יש מקרים רבים שבהם הנתונים אינם ברורים ומחייבים בירורים מעמיקים יורת שעובדים לטובתכם. עו"ד תעבורה משה רבי מכיר מקרים רבים שבהם סייע להפחית את הענישה הודות לבדיקות נוספות שערך בתיק למען לקוחותיו.

להחזיר לעצמכם את הרכב

הרכב שלכם נלקח מכם ברגע שאתם נתפסים נוהגים לכאורה בהשפעת חומרים אסורים וזה אפשרי לפי חוק החל מדרגה מסוימת, במחסומים שבהם אתם נבדקים על ידי המשטרה. נוסף על כך, יש כמה וכמה עבירות שמחייבות פסילה מנהלית ברגע שמבצעים אותן בגלל חומרתן, כמו עקיפות מסוכנות למיניהן, נהיגה מסוכנת שמסכנת אחרים, אי עצירה ברמזור אדום או לפני תמרור עצור או שהרכב עצמו מוביל חומרים מסוכנים או מטען חורג בצורה אסורה. הפסילה נועדה על מנת להפסיק את הסכנה לעצמכם ולאחרים בו ברגע ולכן יש סמכות לפסול את הרכב ולהוריד אתכם מהכביש באותו רגע שבו נתפסתם. עם זאת, אפשר לבדוק את המקרה ולערער עליו אחר כך באמצעות עורך דין תעבורה שיכול להוכיח אחרת.

מה קורה כשהרישיון נלקח?

פסילת רישיון על ידי קצין משטרה אינה דומה להחרמת הרישיון עד שתוכלו לנהוג שוב והיא יכולה לקרות גם מבלי שמוגש כתב אישום או לפניו. את הטיפול בהחזרת הרישיון יש למסור בידי עורך דין שיכול לטפל בכך בצורה חוקית על בסיס היכרותו עם החוק ומה שמותר לשוטרים במסגרתו. מומלץ לא לפעול לבד אלא לפנות לעזרת עורך דין תעבורה משום שרק הוא יידע כיצד לקצר את ההליכים של הפסילה. עו"ד משה רבי יפעל למענכם בדרך הטובה שאפשר כדי להחזיר לכם את הרישיון בהקדם ולשמור על הזכויות שלכם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן