female-taking-note-blank-notebook-while-working-with-mock-up-laptop-white-table_67155-9352

כהורים נרצה להעניק לילדנו את היכולת להגשים את החלומות שלהם ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם. פנייה אל מכון אבחון לקויות למידה נדרשת כאשר ניכר פער לא מוסבר בין היכולות של הילד לבין היכולות של שאר בני גילו. כך למשל, מקרה בו ילד חכם ללא בעיות התנהגות אינו מצליח ללמוד לקרוא או כותב בכתב לא קריא עם שגיאות כתיב רבות. אבחון מקצועי עשוי לחשוף לקות למידה ברת טיפול. מכון זרחין מתמחה באבחון לקויות למידה בכל גיל ומציע גם תכנית טיפולית בהתאמה אישית.

איזה מכון אבחון מתאים לילד שלי?

הצעד הראשון בדרך לבחירת מכון אבחון תתחיל בהתמקדות במכונים שמבצעים אבחונים בילדים ומתמחים במתן טיפול לילדים. מכון זרחין מציע גם אבחון מדויק וגם טיפול בהתאמה אישית, האפשרות לקבל מענה מקיף במקום אחד חוסכת לכם זמן וכסף. מכון אבחון לקויות למידה יידע לכוון אתכם אל שיטת האבחון המתאימה בהתאם לקשיים שתתארו. כדאי לבקש מצוות בית הספר לכתוב חוות דעת ולתאר את הקשיים ואת נקודות החוזק.

מה זה אבחון דידקטי?

אם נרצה לאבחן את כישורי הלימידה של הילד נמליץ על אבחון דידקטי שבוחן יכולת קריאה, כתיבה, חשבון, הבנת הנקרא. בהמשך יבחן הצוות את מיומנויות הלמידה של הילד עם דגש על עיבוד מידע חזותי, שפה, זיכרון, יכולת קשב, התארגנות. המטרה של האבחון היא זיהוי ראשוני של קשיים וחוזקות. במצבים בהם ניכרים קשיים רגשיים שפוגעים ביכולת הלימודית יופנה הילד גם לאבחון פסיכולוגי.

מדוע חשוב לגשת לאבחון בגלל שגיאות כתיב?

אין ספק ששגיאות כתיב הן חלק בלתי נפרד מתהליך למידה תקין, אך אין להעלים עין במצבים בהם השגיאות אינן נעלמות עם ההתקדמות בגיל. שגיאות כתיב עלולות להעיד על דיסלקציה או לקות למידה אחרת. אם אנכם בטוחים לאן לפנות או האם אכן נדרשת פנייה אל מכון אבחון כדאי להתייעץ עם צוות בית הספר או צוות המכון.

מה עושים כאשר קיים חשש להפרעת קשב וריכוז?

אם צוות חינוכי בבית הספר או בגן הילדים חושד בבעיית קשב וריכוז אצל אחד הילדים הוא פונה באישור ההורים אל פסיכולוג חינוכי. אבחון קשב וריכוז כולל הערכת נוירולוגית, הערכת פסיכיאטרית, בדיקה קלינית ולעתים גם הערכה רפואית. האבחון כולל גם בדיקה ממוחשבת.

הגיל הנכון לפנייה אל מכון אבחון הוא הגיל בו מתגלים הקשיים. אפשר לאבחן לקויות למידה בגילאים שונים כאשר ברוב המקרים האבחון מתבצע בשנים הראשונות של בית הספר היסודי. קיימים מקרים בהם תלמידים מאובחנים לראשונה רק בחטיבת הביניים או התיכון.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן