קרדיט canva

דיני ההגירה בישראל כוללים שלושה חוקים מרכזיים: חוק השבות, חוק הכניסה לישראל וחוק האזרחות. חוק השבות מדבר על זכותם של יהודים לעלות ארצה ולקבל מעמד אזרח בשל היותם יהודים. כך גם ילדיהם ונכדיהם זכאים לעלות לישראל ולקבל בה מעמד אזרח אם רצונם בכך. באופן כללי, עבור יהודים התהליך נשמע פשוט יחסית אך גם כאן יכולות להתעורר בעיות כמו הטלת ספק ביהדותו של אדם והצורך להוכיח זאת. במקרים בהם עולה ספק כלשהו באשר לזכותו של אדם יהודי לעלות ארצה ולקבל את כל התנאים כעולה חדש חשוב שיפנה אל עורך דין הסדרת מעמד אשר יברר את הדברים לעומק ויראה מה ניתן לעשות כדי להקל על התהליך כך שאותו אדם יוכל לעלות ארצה ולקבל בה מעמד אזרח.

אשרות שונות לכניסה לארץ

כמו במדינות רבות, גם בישראל נדרשת אשרת כניסה על מנת לשהות במדינה. האשרה הראשונה והבסיסית ביותר היא אשרת תייר המאפשרת שהיה של עד שלושה חודשים ואינה כוללת את האפשרות לעבוד. אשרה זו נקראת 2B. אשרה המאפשרת שהיה ארוכה יותר וגם אפשרות לפרנסה באופן חוקי היא אשרת עבודה- 1B. אשרה זו מאפשרת שהיה תקופה של עד 5 שנים ושלושה חודשים עם אפורות לעבודה עפ"י חוק. עובדים זרים צריכים לקבל אשרה זו לפני שהם מגיעים ומתחילים לעבוד. באחריות המעסיק המעוניין להביא אותם לדאוג לכך. כדי לשמור על כמות סבירה של עובדים זרים, לישראל מספר מסוים של תקנים לעובדים זרים. בתוך תקנים אלה נעשית הפרדה ברורה בין עובדים בעבודות כמו בניה, חקלאות וסיעוד לבין מומחים זרים אשר מגיעים לעבודה בארץ בשל מומחיותם בתחום כלשהו, והם עובדים בארץ למטרת העברת ידע שלא ניתן לקבל בדרך אחרת ויתרום ליצירת מקומות עבודה חדשים ובכלל לפיתוח.

שהיה בישראל מסיבות הומניטריות

אשרה נוספת וייחודית היא ויזה הניתנת ממקום הומניטרי. ישנם מספר מצבים שונים בהם ניתנת ויזה מסוג זה. אחד המצבים הוא עבור עובד בסיעוד אשר תמו חמש שנים מתחילת עבודתו והוא אמור לעזוב את הארץ. כאשר מדובר על מטופל הקשור מאוד למטפל וזקוק לעזרתו והמטפל עומד בכל התנאים, יכול המטפל לקבל ויזה הומניטרית בסיעוד. ויזה כזו יכולה להינתן גם לאדם אשר קיבל מעמד תושב קבע או אזרח מתוקף זוגיות לאזרח ישראלי וזוגיות זו הסתיימה או שבן הזוג הישראלי נפטר. ויזה כזו תינתן במיוחד אם נולדו לזוג ילדים ועזיבת ההורה שאינו ישראלי היא טראומתית עבורם וגם הגירה לארץ המוצא של ההורה היא אופציה גרועה עבורם. ויזה זו יכולה להינתן גם לפליטים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן