קרדיט Canva

החוק רואה בפעולות שנעשות למטרת הלבנת הן פשע לכל דבר – הלבנת הון היא פעולה יזומה שנועדה להכניס אל המערכת הפיננסית החוקים כספים שהושגו שלא כחוק. אלו הם כספים שבעליהם אינו מצהיר עליהם כחוק במטרה להתחמק מתשלום מס או כספים שהגיעו לידי באופן לא חוקי (פלילי). מדינת ישראל נאבקת בפשיעה כלכלית באמצעות עונשים חמורים. חשודים בעבירות הלבנת הון מוצאים עצמם מתמודדים אל מול מערכת קשוחה וקפדנית. אם אתם חשודים בהלבנת הון יש לפנות בהקדם אל עורך דין שמתמחה בתחום. אל לכם לנסות להתמודד עם המערכת בעצמכם, מדובר באישום רציני שמחייב עורך דין מהטובים בתחום.

עונשים צפויים לנאשמים בהלבנת הון

הרשעה בעבירת הלבנת הון תלווה בעונשי מאסר בפועל וקנסות גבוהים. עונשי המאסר עשויים להגיע עד 10 שנים של מאסר בפועל כאשר חומרת העונש נקבעת בהתאם לחומרת המעשה. מעורבות מוקדמת ככל האפשר של עורך דין מנוסה היא המפתח לסיום מהיר של ההליך עם ענישה מינימלית או זיכוי מלא. חשודים בעבירות הלבנת הון ימצאו עצמם במהרה עם חשבון מוגבל, עורך הדין יידע לפעול בנחישות לביטול ההגבלות במקרים בהם הטלת הסנקציות בוצעה שלא כחוק. חשבון מוגבל אינו מאפשר המשך התנהלות פיננסית, אך אל תמהרו להשלים עם רוע הגזירה מבלי לבחון את החוקיות של ההליך באמצעות עורך דין.

מקורות אפשריים לכספים לא חוקיים:

  1. כספים שהושגו מסחר בסמים, גניבות, הימורים, דמי חסות, סחיטה, זנות, סחר בנשים וכן הלאה.
  2. כספים שהושגו בצורה חוקית אך ללא דיווח במטרה להתחמק מתשלום מס.
  3. פיצול הפקדות בבנק במטרה להימנע מדיווח של הבנק בהתאם לחוק.
  4. קבלת כספים במתכונת לא חוקית של זיוף ומרמה.

התנהלות נכונה בשלב החקירה

יש לרשות המיסים את הזכות לפתוח בחקירת הלבנת הון כנגד כל אדם פרטי או גוף עסקי. החקירה תהיה לעתים סמויה ולעתים גלויה. אם יש לכם חשבון מוגבל החקירה גלויה. איסוף המידע מתבצע באמצעות מעקב, בחינת רישומים פיננסיים, איסוף מסמכים, חקירת עדים וזימון של החשוד לחקירה. רבים טועים לחשוב ששיתוף פעולה מלא עם החוקרים יוביל לזיכוי מלא. תהיו אתם חכמים יותר ואל תוותרו על התייעצות עם עורך דין גם כאשר אתם בטוחים לחלוטין בחפותכם. הרשעה בהלבנת הון אפשרית גם במקרים בהם הפעולות בוצעו בתום לב, אי ידיעה אינה פוטרת אתכם מאחריות. כל המידע שאתם מוסרים במהלך החקירה עשוי לשמש כנגדכם בעתיד. התייעצות עם עורך דין חיונית למניעת מצב של הפללה עצמית. זה הזמן לעצור, לחייג אל עורכת דין מאיה הררי-לביא (מתמחה בתיקי הלבנת הון), לקבל הנחיות להמשך ולנשום לרווחה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן