קרדיט Canva

בין אם מדובר על שיפוץ מבנה קיים, הקמת מבנה חדש או תוספות בנייה – הרי שחשוב מאוד לשלב תכנון אדריכלי מתאים. לעתים ישנו בלבול בין האדריכל ותפקידו לבין בעלי מקצוע אחרים בתחום זה, וחשוב מאוד לעמוד על ההבדלים.

אדריכל או בעלי מקצוע אחרים

אדריכל הוא איש המקצוע בעל ההיקף הנרחב ביותר של סמכויות בכל הקשור לפרויקט בניה. כאשר מדובר למשל על שירותי עיצוב או הנדסאי הרי שהסמכויות של אנשי מקצוע אלו הן מצומצמות בהרבה. לכל פרויקט רציני כמו בניין מגורים או מסחר, או שיפוץ מאסיבי עם תוספות בנייה אתם חייבים לשכור שירות תכנון אדריכלי. כל שירות אחר יהיה לוקה בחסר ובמרבית הפעמים לא יספק לכם את כל המענה הדרוש תחת קורת גג אחת.

בניית מבנה

כאשר מתכננים מבנה חדש כמו למשל בניין מגורים או מבנה משרדים הרי שישנה חשיבות גבוהה מאוד לתכנון האדריכלי. יש לבצע בדיקות היתכנות לבנייה עצמה, שרטוטים והדמיות. יש לוודא כי פתיחת הדלתות במשרדים השונים תתאפשר בצורה חלקה, יש לוודא כי המבנה יותאם לבעלי צרכים מיוחדים מבחינת נגישות, עמידה בנהלי בטיחות.

שינויים במבנה

וגם כאשר מדובר על שיפוץ נרחב, או על תוספות בנייה במבנה עצמו – הרי שבדיוק באותו, גם כאן חשוב לבצע בדיקות והתאמות מבחינה אדריכלית ותכנונית. תכנון אדריכלי לשיפוץ מבנה או תוספות בנייה הוא מהותי ביותר, ויש לוודא כי התכנון והביצוע הם בהתאם לדרישות החוק, הרשויות ותחת קבלת כל האישורים וההיתרים הנדרשים. ללא תכנון אדריכלי מקצועי ונכון תתקשו לבצע את הדברים בעצמכם בצורה שלמה ונכונה, ותהיו צפויים עיכובים, קנסות ועיכובים בתהליכי הבנייה והשיפוץ.

מתחילים בהבנת הצורך

וכל תכנון אדריכלי נכון מתחיל בראש ובראשונה ע"י מיפוי והבנה של הצרכים שלכם, הלקוח. חשוב להבין בדיוק אילו צרכים יש לכם במבנה הקיים, מהי הציפייה שלכם, מה מפריע לכם במבנה הנוכחי ועוד. כמו כן יש למצוא את האיזון הנכון בין התאמת הצרכים שלכם לבין התאמת המסגרת התקציבית. חברה הפועלת בתחום תכנון מבנים תספק מענה לכלל הצרכים התכנוניים והאדריכליים שלכם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן