סקר סיכונים
קרדיט https://shachar-safety.co.il

כל ארגון גדול או מפעל מנהל סיכונים ביומיום. העבודה במפעל בהכרח כרוכה בסיכונים, בדיוק כמו שיציאה מהבית בהכרח כרוכה בסיכונים. קיומם של הסיכונים לא מונע מאיתנו במרבית המקרים לצאת מהבית בבוקר, אך נדרש לנהל את הסיכונים בחוכמה – ברמה האישית וברמה המקצועית. הסקטור התעשייתי וארגונים בכלל, מנהלים כל הזמן סיכונים. ניהול הסיכונים גוזר קבלת החלטות, שינויי מדיניות ככל שיש צורך, מתן דגשים לעובדים, ריענון נהלים או הוספת נהלי עבודה, ועוד. אחד הכלים שמסייעים בניהול הסיכונים הינו עריכת סקר סיכונים.

מה כולל סקר סיכונים?

ישנן כמה מתודות ופלטפורמות לביצוע סקר סיכונים, כאשר הרכיבים העיקריים של סקר סיכונים כוללים זיהוי של גורמי הסיכון, הערכת הסיכונים הנובעים מאותם גורמים ובקרה. זיהוי גורמי הסיכון הינו שלב ראשון בסקר הסיכונים ומטרתו לאתר גורמי סיכון פוטנציאליים לפגיעה בעובדים, בציוד ובסביבה. השלב השני הינו הערכת הסיכונים והוא מתייחס למתן הערכת סיכון לכל מוקד כולל התחשבות בסיכוי להתרחשות של אירוע ונזקים. השלב השלישי הינו בקרת הסיכונים והוא כולל סט של פעולות להקטנת הסיכונים שזוהו.

בסיום הביצוע של סקר הסיכונים מתקבלת רשימת סיכונים ספציפית לארגון, בהתאם לסדר העדיפויות לטיפול. הארגון אחראי ליישם את הטיפול בגורמי הסיכון שזוהו לפי סדר העדיפויות.

יתרונותיו של סקר סיכונים בארגון

לעריכת סקר סיכונים יתרונות רבים. כך, סקר סיכונים מפחית את רמת הסיכון בארגון ומגביר את רמת הבטחון של העובדים ושל הסביבה. הוא משפר תהליכי עבודה ומצמצם התרחשות של תאונות עבודה ואסונות. הסקר גם מביא למניעה של נזקים והפרעות בפעילות השוטפת, ולכן מגביר את התפוקה ואת תחושת שביעות הרצון של העובדים.

סקר סיכונים כולל גם התייחסות וסקירה של נהלי הבטיחות הקיימים בפועל בארגון, לעומת דרישות החוק והתקנות – והמלצות שונות ככל שיש פערים בין המצוי לרצוי. הסקר גם כולל בתוצרים שלו המלצות שונות לשיפור הבטיחות בארגון.

לביצוע של סקר סיכונים בארגון שלכם תוכלו לפנות לחברה מקצועית בתחום הנדסת הבטיחות שתבצע סקר סיכונים בארגון, תנתח את הממצאים ותגיש המלצות. תקבלו את כל הליווי והייעוץ הנדרשים. למידע נוסף היכנסו לאתר או חייגו 073-7421999

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן