קרדיט canva

בעולם הטיפולים הנפשי, אנחנו יכולים לחלק את המטופלים לשתי קבוצות מרכזיות. הראשונה, של מי שסובלים מתחושות של דיכאון, פחד או חרדה. בדרך כלל, מי שסובלים מתחושות מהסוג הזה, יתריעו בעצמם או ידעו לשתף את הקרובים אליהם בכך שהם לא מרגישים טוב. נורת האזהרה הזו תוביל קרוב משפחה או את המטופלים עצמם לפנות לקבל עזרה. במקביל, יש תופעות של סימפטומים המעידים על מחלת נפש, אשר מתבטאים דווקא בתחושה טובה, יוצאת דופן, מדהימה ממש. על פניו, הרי לא צריכה להיות לנו בעיה עם מי שמרגישים טוב נכון? אלא, שבמידה והמטופל עושה פעולות פזיזות, כאלו שאין להן תמיד קשר עם המציאות או במידה והמטופל חווה פער משמעותי בין התחושה שלו בפנים ובין ההתנהגות של הסובבים אותו, אז אנחנו צריכים לנסות להבין, האם מדובר על מתמודד נפש. טיפול בהפרעת אישיות נרקיסיסטית הוא אמנם לא הטיפול המוכר ביותר, אבל, אנחנו, אנשי המקצוע, מכירים היטב את התופעה.

אילו סוגים של מחלות נפש מתבטאות בתחושה טובה

כאמור, מי שאובחנו בתור בעלי הפרעת אישיות נרקיסיסטית, לא פעם ירגישו כאילו הם 'מעל כולם', כאילו הם אנשים יוצאי דופן ולכן מגיעות להם כל מיני פריווילגיות מיוחדות. יש מקרים בהם זו לא בהיכרח בעיה, אבל יש מקרים, קיצוניים, בהם אנשים מהסוג הזה, עלולים לפגוע בסביבה שלהם, לקבל החלטות לא נבונות ולפגוע בעצמם וכן הלאה.

יש מי שסובלים מתופעות של 'מאניה', כלומר, תחושה טובה, יוצאת דופן. אשר לא פעם מאופיינת בהתפזרות כלכלית, כלומר, הוצאות גבוהות שלא בהיכרח תואמות את המצב בחשבון הבנק ופעולות נוספות, אשר גם הן, עלולות לפגוע בסובבים אותם. יש לא מעט מקרים בהם הסימפטומים מופיעים לא בגילאים צעירים, אלא דווקא, בשנים מאוחרות יותר. כך שגם לקרובי המשפחה לוקח זמן להבין את המצב לאשורו.

הטיפול הנפשי במקרים הללו, נועד לעזור למטופל להכיר במצב שלו, להבין איך הוא יכול להשתמש בכלים מקצועיים כדי לאזן את החיים שלו מחדש ולהצליח לנהל מערכת יחסים טובה וקרובה, עם האנשים החשובים לו ועם עצמו.

אנחנו פה עם סוללה של אנשי מקצוע מעולים

קבוצת 'רוח ים', נולדה בניסיון לתת מענה למי שגופי הבריאות הציבורי לא מצליחים לתת להם מענה מספק. אנחנו כאן כדי להציע טיפול למי שעברו את גיל שמונה עשרה וזקוקים למענה מקצועי מקיף. מי שמחפשים ליווי מקצועי וכתף תומכת, מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן