מטבח קלאסי
מטבח קלאסי

מטבח הוא אחד האזורים החשובים בבית. המטבח היום הוא רב תכליתי ומשמש למגוון פעולות: בישול ואפיה, ניקיון, אכילה וגם אירוח והמטבח היום צריך להכיל בתוכו שטח אחסון רב, הן לכלים והן למוצרי מזון. בגלל הפונקציות הרבות נדרש תכנון מדויק של המטבח: מיקום אזורי האחסון, כיצד לנצל את מלוא השטח (כולל פינות למשל) ועוד. מבחינה עיצובית רבים בוחרים לשלב בין שני סגנונות בולטים: כפרי ומודרני. מטבח עץ לבן נחשב פופולארי מאוד כי העץ  משדר ביתיות וחמימות ואילו הלבן משדר ניקיון, מרחב ומודרניות. בכלל הסגנון האקלקטי הוא סגנון רווח. כל אחד מוצא את הדרך לשלב בין המודרני לכפרי והדבר נותן מגוון רחב של אפשרויות.

אי: שטח אחסון, עבודה ואירוח

אלמנט משמעותי שנוסף למטבחים החדשים הוא אי. אי יכול לשמש למטרות שונות ולשילוב ביניהן. ראשית הוא משמש אזור אחסון. ניתן להתקין בו מגירות או דלתות גם בצד הפונה לתוך המטבח וגם בצד הפונה החוצה, כאשר בצד הפונה החוצה מומלץ לאחסן פריטים שאינם של המטבח עצמו. מלבד אחסון אי יכול להוות שטח עבודה, אפילו כולל ברז או כיריים וגם אזור ישיבה ואכילה. מבחינה עיצובית, האי צריך להשתלב היטב בעיצוב המטבח. אם המטבח בסגנון כפרי, אפשר לתכנן אי כפרי העשוי עץ מלא, כזה שיראה בו היטב המרקם הטבעי של העץ. כך מצד אחד המטבח יהיה מסודר יותר ועמוס פחות ומצד שני נוסף אלמנט המעוצב בסגנון כפרי.

צבע ותאורה: ישפיעו על סגנון העיצוב

מלבד החומר המשפיע מאוד על סגנון העיצוב, , ישנה השפעה רבה גם של הצבע. צבע לבן לוקח למקום המודרני אך גם הקלאסי, כזה שיהיה רלוונטי תמיד. לכן מטבח קלאסי לבן הוא הבחירה משל רבים. מטבח כזה עשוי פעמים רבות מעץ כדי ליצור את המראה הביתי והחמים. כדי לתת את הטון לכאן או לכאן אפשר להוסיף חומרים נוספים, כאשר אבן או ברזל יקחו לכיוון הכפרי וזכוכית או חומרים פלסטיים מבריקים יכניסו עוד מודרניות. גם תאורה משפיעה מאוד על הסגנון. גופי תאורה מעל האי יבלטו מאוד. ישנם סגנונות שונים של גופי תאורה: רטרו, מודרניים או בסגנון תעשייתי.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן