credit: pixabay

מרכז גמילה מסמים קשים וקלים

תרבות הסמים חלחלה לתודעה אי שם  בשנות ה-60, ומאז היא רק הולכת ומתרחבת ומגבירה את נגישותה לקהל הרחב. בעידן בו יש דיבור נרחב על לגליזציה וקל מאוד להשיג חומרים נרקוטיים, הדרך להתמכרות הרסנית כבר סלולה. הסמים משפיעים על גוף ונפש האדם, מביאים להיעדר שליטה ומהווים מעין בריחה מהמציאות. רבים מתחילים להשתמש בסמים בנסיבות חברתיות או נפשיות, וכך הם מצליחים להדחיק את הצורך להתמודד עם הבעיות. בעזרת הסיוע של מרכז גמילה מסמים המכור לומד כיצד אפשר לחיות אחרת, ולנהל את החיים בהצלחה תוך פיכחות מלאה.

גמילה מסמים – כך זה מתחיל

המכורים שמגיעים למרכזי הגמילה מתחלקים בדרך כלל לשני סוגים: מי שקיבל הארה בנוגע למצבו והחליט שהוא לא רוצה בו עוד, או לחלופין מי שהמשפחה שלו דחקה בו לשים קץ לבעיית ההתמכרות ולשוב לנהל חיים בתפקוד תקין. במקרים נוספים אחרים ישנם מכורים שמוכרחים לעבור תהליך גמילה משום שהם נמצאים בשיאו של הליך משפטי מחייב ועליהם להציג שהם נגמלו מהסמים. בכל מצב, לסיבה שבגינה נכנס המכור למרכז גמילה מסמים אין בהכרח השפעה על כיצד זה יסתיים, שכן יש כמה שלבים שצריכים לעבור עד שלב הגמילה הסופי, ולמרבה הצער ישנם מטופלים שלא מצליחים לסיים את התהליך.

מורכבות תהליך הגמילה מסמים

פיתוח תלות בסם יכולה להיות כפייתית והרסנית, עד כדי אובדן שליטה. תהליך הגמילה מסמים או התמודדות עם התמכרות לאלכוהול וגמילה בעקבותיה כרוכים בשלב ראשון פיזי, בו גופו של המטופל מתנקה מהסמים ותסמיני הגמילה המלווים לכך הם קשים ואכזריים. בימים הראשונים האדם מרגיש כאילו גופו בוגד בו, הוא נאלץ להתמודד עם תופעת 'קריז', הפרעות בשינה, חרדה, עצבנות, הזעת יתר וכו'. על כן, רבים מחליטים לפרוש עוד בשלב ראשוני זה, זאת משום שהם לא מצליחים להתמודד עם התופעות ומעדיפים לחזור לסורם.

מרכז גמילה מסמים למעטפת טיפולית טובה יותר

רבים בוחרים להשאיר את הגמילה בין ארבעת כותלי ביתם, בייחוד מי שאיננו משועבד באופן חד משמעי לסם. מנגד, רבים בוחרים באפשרות של מרכז גמילה מסמים, בה בונים תוכנית גמילה מותאמת. התוכנית מתחילה בגמילה פיזית, וממשיכה בטיפול נפשי.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן