קרדיט - pixabay

אם אתם לקראת תהליך של שיפוץ ואתם מחפשים באינטרנט עיצוב פנים בראשון לציון, הגעתם למקום הנכון עבורכם. עיצוב פנים חשוב שיהיה יוקרתי אבל גם ביתי, נעים ומפנק אך מרווח ומיוחד- ואין לשים אותו בידיים הלא נכונות. הוא חשוב ביותר ויש להתייעץ עם המומחים בתחום כדי להגיע לתוצאה הרצויה- שכן המרחב הביתי הוא המרחב בו אתם מעבירים את הזמן שלכם, את החיים הפרטיים שלכם עם המשפחה והחברים, והמרחב בו אתם מטעינים את עצמכם באנרגיה כדי לקום כל בוקר בכוחות מחודשים ליום עבודה פורה.

אם יש משהו שמשפיע משמעותית על האווירה בבית, בעיקר בשעות הערב, הוא תכנון התאורה של הבית. תאורה שהיא מעומעמת יותר יכולה לייצר אווירה נינוחה ורגועה, ולעזור לכם בסוף יום ארוך ועמוס להנמיך את התדר, לנוח ולהתרווח, ולאפשר לעצמכם להירגע ולאסוף כוחות חדשים.

תכנון התאורה הוא מאוד חשוב שכן הוא משפיע על האנרגיה בכל הבית- ויש לעשות אותו בצורה חכמה, שתתאים למרחב האישי שלכם.

תכנון תאורה במהלך השיפוץ

תכנון תאורה לבית במהלך השיפוץ הוא כמו תכנון תאורה להצגת תיאטרון- אתם יכולים לדמיין מופע תיאטרון או מחול שאין בו תאורה? הרי היא קובעת את כל האווירה על הבמה- וכך גם התאורה בבית. התאורה קובעת את האווירה בבית, וחשוב שהיא, בדיוק כמו תאורת במה, לא תהיה מורגשת מצד אחד- אבל תייצר את האווירה שאתם רוצים מהצד השני. גופי התאורה עצמם יכולים לשדר כל כך הרבה דברים שונים- החל מיוקרה ועד לאווירה רגועה וכפרית. בבית ללא גופי תאורה תמיד מרגיש כמו בית לא גמור, ריק, לא חם והרבה פחות נעים.

תוכנית התאורה משתלבת בתוכנית החשמל ולכן חשוב לתת לה תשומת לב כבר בשלבים הראשונים של תכנון פנים הבית.

יש משמעות לבחירת גופי התאורה- ואפילו למנורות עצמן- שכן סוג המנורות ישפיע על סוג האור בבית- בין אם אור צהוב או אור לבן- אלה דברים שיכולים להשפיע בצורה משמעותית על הצורה בה האור יתפזר ברחבי הבית, על צריכת החשמל שלכם, ועל הדרך בה תבחרו להדליק את גופי התאורה עצמם.

אז איך אני יודע איזה סוג תאורה יתאים לי?

אם אתם אוהבים גופי תאורה שיוצרים אווירה מפוארת ויוקרתית- יכול להיות שיתאימו לכם גופי תאורה מודרניים או אפילו שנדלירים מפוארים שייתלו מהתקרה שלכם, אם אתם אנשים של אווירה כפרית אולי אפילו חומרים מהטבע בגופי התאורה שלכם כגון עץ או נייר ממוחזר או חמר או אפילו אבן- ייצרו אווירה של טבע, רוגע ונינוחות. אם אתם אנשים יצירתיים ואוהבים לשבור את החוקים אולי גופי תאורה צבעוניים ויצירתיים, אפילו כאלה שבנויים בצורות מסוימות שנראות כמו יצירות אומנות- יהיו הבחירה הנכונה בשבילכם. בכל מקרה, לא משנה איזה אופי יש לכם ואיזה סגנון של בית אתם רוצים לעצב לעצמכם- תדעו שגופי התאורה הם פריט שאסור להתעלם ממנו- והוא זה שיעזור לכם לבנות את האווירה הנכונה ב"תיאטרון" החיים שלכם, ובחלל בו אתם מעבירים את שעות הפנאי.

גופי תאורה הם ממש החתימה המיוחדת שלכם בבית, הם נותנים את האווירה ואת הטון, אפילו בלי שמרגישים בהם לפעמים. אם אף פעם לא הקדשתם מחשבה מיוחדת לגופי תאורה בחלל- לכו לבקר בחלל שאתם אוהבים- ונסו לשים לב לגופי התאורה בו- איזה גופי תאורה יש שם? איזו אווירה הם מייצרים? למה דווקא הם נבחרו להיות בחלל הספציפי הזה? מה לדעתכם היה קורה אם הם לא היו שם ובחלל הזה היו בוחרים לשים פשוט מנורות רגילות?

"אירית הראל- מעצבת מרחבים מעוררי השראה" – תשמח לעמוד לשירותכם בתהליך שיפוץ הבית שלכם ולייעץ על עיצוב פנים, ולעזור לכם לבחור את גופי התאורה שיתאימו במיוחד עבורכם ולאווירה שאתם רוצים וחשוב לכם לייצר בבית.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן