עורך דין הוצאה לפועל חיפה
קרדיט - Pixabay

עורך דין לתאונות עבודה הוא עורך דין המתמחה בייצוג אנשים שנפגעו בעבודה, ואפילו בדרכם לעבודה. תאונות עבודה יכולות לנוע בין פציעות קלות כמו חתכים, כוויות וחבורות, לפציעות חמורות יותר כמו עצמות שבורות, טראומה ופגיעות ראש. במקרים מסוימים, תאונת עבודה עלולה אף לגרום לנכות קבועה או למוות. במקרים אלה, חשוב שיהיה לצד הנפגע עורך דין לתאונות עבודה מנוסה שיעזור לנווט במערכת הבירוקרטית המורכבת ולהשיג את הפיצוי המגיע מחברות הביטוח ומהגופים השונים.

זכויותיהם וחובותיהם של מי שנפגעו בעבודה

אחת התפקידים העיקריים של עורך דין לתאונות עבודה הוא לסייע לעובדים שנפגעו להבין את זכויותיהם וחובותיהם על פי חוקי הפיצויים לעובדים. פיצויי עובדים הם מעין ביטוח של מקום העבודה, המעניק הטבות לעובדים שנפגעו בעבודה. הטבות אלו כוללות בדרך כלל הוצאות רפואיות, אובדן שכר ועלויות שיקום. במקרים קיצוניים, פיצויים אלה עשויים לכלול גם מענק דמי מוות לבני משפחה או שארים של עובד שנפטר כתוצאה מתאונת עבודה. על מנת לקבל את הפיצויים האלה, עובדים נפגעים חייבים להגיש תביעה לחברת הביטוח של המעסיק שלהם. אך זה יכול להיות תהליך מסובך שגוזל זמן, וזה לא נדיר שחברות ביטוח דוחות תביעות או מציעות רק חלק קטן מהפיצויים שחייבים באמת. עורך דין לתאונות עבודה יכול לעזור לנווט בתהליך זה, ולהבטיח שזכויותיהם של העובדים שנפגעו, מוגנות.

גם כאב וסבל הם פגיעה

במקרים מסוימים, עובד שנפגע עשוי להיות זכאי לפיצויים נוספים מעבר למה שניתן כפיצויים על התאונה. זה עשוי לכלול פיצויים בגין כאב וסבל, אובדן רווחים עתידיים והוצאות אחרות הקשורות לפציעה, כגון פגיעה ממושכת וטיפולים עתידיים. על מנת לקבל פיצוי נוסף זה, נדרשת הגשת תביעה בגין נזקים אלה נגד מעסיקו או צד שלישי, ועורך דין תאונות עבודה יכול לתת מענה וייצוג במקרים אלו. בנוסף לסיוע לעובדים שנפגעו להשיג את הפיצוי המגיע להם, עורך דין לתאונות עבודה יכול גם לסייע למעסיקים להבין את החובות והאחריות שלהם על פי חוקי הפיצויים לעובדים. זה כולל מתן ייעוץ כיצד לטפל בתאונות עבודה, עריכת ביקורות בטיחות במקום העבודה וייצוג מעסיקים בסכסוכים עם עובדים או חברות ביטוח.

במשרד עורכי הדין של מאיסה ח'דירי – מסאלחה מתמחים בייצוג לקוחות והגשת תביעות מול רשויות המס והמוסדות השונים בהצלחה רבה כבר חמש עשרה שנים, במקצועיות רבה, מתמחים גם בדיני נזיקין לרבות נזקי גוף. נשמח לעזור לכם בנושאים אלה ואחרים בתחום המשפטי, תוכלו לפנות אלינו בטלפון ובאתר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן