תכנון סביבתי
Credit: Pixabay.com

יום אחד קמנו, והבנו שהשתנו החוקים. אם עד היום יכולנו להתעלם מכך שהסביבה היא הרבה יותר מנופים יפים שמיועדים לטיולים, היום ברור לנו ששיקולים סביבתיים שולטים בכל עבודות הכנה לקראת מיזמים שונים. מועצות מקומיות וועדות תכנון ובנייה מכירות את זה היטב מתכניות מתאר ארציות וקטנות יותר, אבל האזרח הקטן בקושי נחשף לכל התרחבות הבנייה ברחבי הארץ, עד שזה הגיע לחצר האחורית שלו והוא הבין שחוסר מודעות שלו למה שקורה בסביבה הפרטית ויישובית שלו עולה לו ביוקר. גם השלטונות הבינו שחובה להתחיל לקחת את המודעות הסביבתית יותר ברצינות והחלו לדרוש התייחסות לכך. משום כך, כל הגופים הגדולים שמכבדים את עצמם ורוצים למנוע הליכים שונים נגדם לא מוותרים על שלב של תכנון סביבתי, שמעניק להם תמונה רחבה יותר על ההיבטים האלה הכרוכים במהלכים שלהם. כדי להבין טוב יותר מה עומד בפניהם, חברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית נוהגת להכין דוח מפורט על כל מה שקשור בכך.

אנחנו והסביבה שלנו

הסביבה שלנו היא לא רק אדמה אלא גם צמחייה, בעלי חיים, משאבים שונים ושטחים פתוחים שחייבים להישאר כאלה בגלל שיקולים שונים. שיקולים סביבתיים כאלה יכולים לעמוד גם בבסיס התכנון של שכונת מגורים חדשה, למשל. אנחנו יודעים שבשנים האחרונות אנחנו סובלים מהצפות רבות של שכונות מגורים בגלל אירועי גשם פתאומיים ומרוכזים והשכונות פשוט אינן ערוכות לכך. אחת הבעיות היא שיקולים שלא נלקחו בחשבון בזמן הבנייה וגם טעויות שנעשו בגלל תכנון סביבתי לא נכון. אילו היו מזמינים תסקיר השפעה על הסביבה בזמן ההתרחבות הזאת, סביר להניח שהרבה נזקים היו נמנעים.

לכבד את הסביבה

במקום להתייחס לסביבה כאל מונח ערטילאי שאין לו ממשות, כדאי להתחיל להתייחס אליה כבסיס ומצע להבנה יסודית יותר. הצורך לחיות בשלום עם הטבע האורבני הפך לחיוני עוד יותר ככל שאנחנו מבינים שהחיים המודרניים מקשים עלינו בגלל בעיות כמו זיהום אוויר שגורם למחלות, זיהום מים, זיהום קרקע, זיהומי חופים והתמעטותם בגלל ריבוי בנייה ועוד. כדאי להתחיל להקשיב ליועצים מקצועיים שזה תפקידם, כמו יועצים בחברת EOS – שירותי התייעלות סביבתית. שם מבינים היטב את החשיבות של ייעוץ ותכנון כזה. זה חוסך עלויות לטווח הארוך בגלל תיקון משגים או פיצויים על נזקים שיכלו להימנע מראש.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן