קורס עבודה בגובה
קרדיט: canva

עבודה על במה מתרוממת, על פיגום נייד או נייח, על גג כזה או אחר וגם על סולם גבוה מחייבת הכשרה מתאימה. ללא הכשרה כזו, העובד עלול להתנהל באופן לא אחראי מספיק עקב היעדר ידע רלוונטי, ולשלם על כך מחיר יקר. על-מנת שכן אפשר יהיה לעבוד בגובה רב – מצב הכרחי במציאות שבה המין האנושי חי ועובד ומבצע עוד פעולות רבות גם במרחק גדול מהקרקע – פותח קורס עבודה בגובה. חברת אשר אביזמר בטיחות לעד מקיימת קורסים שכאלה על בסיס ניסיון רב ומחויבות מלאה לכל המשתתפים בקורס.

קורסי עבודה בגובה משתנים במידה מסוימת על-מנת להתאים באופן מושלם למאפיינים הספציפיים של המשתתפים בכל קורס, אבל יש גם מכנה משותף:

* שימוש מושכל בסולמות – כיצד להשתמש באופן בטיחותי בכל סוג של סולם, נייד ונייח.

* ציוד רלוונטי – היכרות עם כל פריטי הציוד שמשמשים לעבודה בגובה, ובהם סלינגים, חבלים, רתמות, בולמי נפילה, מערכות עיגון, כובעי מגן ועוד.

* במות הרמה – היכרות מעמיקה עם המאפיינים הייחודיים לכל סוג של במת הרמה – במת מספריים, במת תורן ועוד.

* כללי בטיחות לגגות – נהלי עבודה רלוונטיים עבור גג שטוח ועבור גג שביר. גגות שבירים מוגדרים כגגות שיש מהם סכנת נפילה עקב שיפוע משמעותי והיעדר גידור. גם גגות שעשויים מחומרים שלא מסוגלים לשאת משקל משמעותי כמו זכוכית, עץ או רעפים מוגדרים כגגות שבירים.

* כללי בטיחות לחללים מוקפים – בורות, פירי מעלות, מיכל גדול ומקומות נוספים שמוגבלים מבחינת התנועה בהם ולכן עלול להיווצר מצב שבו יש קושי להיחלץ מאותו חלל.

למידה מועילה במיוחד

עובדים בענף הבניין, מתקינים של גגות רעפים, עובדי חברות להרחקת יונים, מתקיני פיגומים, חשמלאים, טכנאי תקשורת, נהגי משאיות (שנדרשים לטפס על סולם המשאית), מחסנאים, רתכים – כולם נדרשים לעבור קורס עבודה בגובה על-מנת שיוכלו למלא את תפקידם באופן היעיל והבטוח ביותר. בכדי שהלמידה תהיה אפקטיבית הקורס חייב להיות איכותי ומקיף, ודגש נוסף הוא זהות מי שמעביר את הקורס – איש מקצוע שהוא גם בעל הידע הרלוונטי וגם בעל ניסיון בהדרכות. עם אשר אביזמר בטיחות לעד תוכלו לסמן V על שני הסעיפים, ולדעת בוודאות שהקורס יקנה את המקצועיות הנדרשת לעבודה בגובה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן