Credit: Canva.com

בחוק הירושה נקבעו הוראות ברורות לדרך חלוקת ירושה ללא צוואה. לבן זוג יש דין מיוחד. אם המוריש הניח אחריו ילדים, נכדים או הורים, הם נוטלים מחצית ובן הזוג מחצית. אם המוריש השאיר רק אחים, אחיינים או סבים, הם נוטלים שליש ובן הזוג נוטל שני שליש. כאשר הורה נפטר, היורשים הם בן הזוג והילדים וכאשר בן הזוג איננו בחיים, הרי שהיורשים הבלעדיים יהיו הילדים של המנוח. במקרה של חלוקת ירושה בין אחים, מחלקים בין שני מקרים: במקרה שבו הנפטר הותיר אחריו צוואה ובמקרה שהוא לא הותיר אחריו צוואה.

חלוקת ירושה על פי צוואה

חלוקת הירושה בין האחים כאשר המנוח ערך צוואה, תתבצע כמובן בהתאם לצוואה וגם אם בצוואה ישנם הוראות אשר מעדיפות ילד אחד על אחר או אפילו מנשלות אחד מהילדים. במרבית המקרים מטרתו של עורך הצוואה היא ליצור שלום בית ועל כן חלוקת הנכסים באמצעות צוואה בין אחים לרוב תתבצע בצורה שווה ולא יהיו יותר מדי אם בכלל שותפויות בנכסים וזאת בכדי למנוע מצב של מריבות או סכסוכים. לעיתים כמובן יהיו צוואות מיוחדות אשר בהם המוריש מורה לתת לילד אחד יותר מהאחר בשל העובדה שקיבל פחות בחיים או בשל כל סיבה אחרת, גם אם היא איננה מובנית לילדים היורשים. אם הצוואה תקינה, גם אם תוגש התנגדות לצוואה, בית המשפט יעשה כל שניתן בכדי לקיים את רצונו של המנוח אשר בא לידי ביטוי בצוואתו. מכיוון שמדובר על נושא שיכול להיות מורכב, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום ירושות וצוואות העוסק במגוון נושאים שונים לרבות איתור צו ירושה, התנגדות לצוואה, הגשת בקשה לצו קיום צוואה או ירושה ועוד.

חלוקת ירושה בין אחים ללא צוואה

חלוקת ירושה בין אחים ללא צוואה תתבצע בהתאם לחוק הירושה אשר קובע כי אם למנוח אין בן זוג, החלוקה תהיה בחלקים שווים בין כל האחים. לא פעם החלוקה המדוברת עלולה להוביל לחיכוכים מיותרים, במיוחד כאשר מדובר על בעלות משותפת של האחים בנכס ועוד. על כן, הפתרון המועדף במקרה שכזה הוא לערוך הסכם עיזבון בין היורשים שהם למעשה האחים. באמצעות עריכת הסכם ירושה בין האחים יכולים היורשים לחלק את נכסי העיזבון כך שכל אחד מהם יקבל חלק בנפרד. החלוקה המדוברת לא תהיה חייבת במיסי מקרקעין לרבות מס שבח ומס רכישה וכך גם ניתן לפצות את מי שקיבל פחות בתשלומי איזון. גם במקרה של חלוקת ירושה בין אחים ללא צוואה או עריכת הסכם מעין זה, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי, מנוסה ומומלץ בתחום זה.חייגו עכשיו: 077-510-0268

 

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן